OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

NOWELIZACJA 2015

IDEA SZKOLENIA

Warsztaty mają na celu wskazanie zasad związanych z legalnym przetwarzaniem danych osobowych 

z uwzględnieniem różnych obszarów działalności administratorów danych (od spraw kadrowych po transfer danych do państwa trzeciego), ze szczególnym uwzględnieniem aspektu prawidłowego zabezpieczenia przetwarzanych danych. Prowadzący skupią się na praktycznych zagadnieniach z jakimi zetknęli się podczas swojej wieloletniej praktyki jako konsultanci prawni lub Administratorzy Bezpieczeństwa Informacji. Istotnym elementem będzie także omówienie zmian jakie ma przynieść nowelizacja planowana na dzień
01 stycznia 2015 r.

Zdobyte podczas szkolenia informacje przydadzą się w prawidłowym budowaniu zasad zgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych w działalności gospodarczej, a także przygotowaniu dokumentacji wymaganej przez ustawę o ochronie danych osobowych. Szkolenie, jakkolwiek wysoce specjalistyczne, jest kierowane nie tylko do osób pełniących funkcje ABI, ale przede wszystkim do każdego, kto w związku
z wykonywaniem obowiązków służbowych ma dostęp do danych osobowych, oraz osób, które chcą uzyskać informacje w jaki sposób mogą chronić swoją prywatność.

Grupa docelowa:

Do udziału w Warsztatach zapraszamy każdego, kto w związku w wykonywaniem obowiązków służbowych ma styczność z danymi osobowymi a w szczególności do:

  • Administratorów bezpieczeństwa informacji,
  • Pełnomocników ochrony informacji
  • Osób kierujących projektami związanymi z przetwarzaniem danych,
  • Działów Prawnych, Marketingu, CRM, Obsługi Klienta, IT


W programie m.in.:

  • zmiany w prawie krajowym i europejskim,
  • prawa i obowiązki Administratora danych,
  • bezpieczeństwo danych,
  • praktyka kontrolna GIODO
  • przetwarzanie danych kadrowych,
  • dane osobowe w działaniach marketingowych,
  • odpowiedzialność prawna w przypadku naruszenia przepisów

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie:

  • przepisy krajowe i europejskie
  • zakres stosowania i podstawowe definicje,
  • podstawy przetwarzania danych osobowych, z uwzględnieniem danych wrażliwych
  • zasady ochrony danych osobowych
  • gdzie szukać informacji o ochronie danych osobowych

 

2. Administrator Danych - prawa i obowiązki:

  • obowiązek informacyjny - jaka powinna być treść obowiązku informacyjnego i w jakiej formie powinien być dopełniony przez administratora danych? (case study)
  • prawo do kontroli Administratora danych wyrażone w art. 33 ustawy o ochronie danych osobowych
  • powierzenie przetwarzania - jak prawidłowo skonstruować umowę i dlaczego należy ją stosować ? (case study)
  • odpowiedzialność Administratora Danych przy zawarciu umowy powierzenia
  • kiedy Administrator Danych może udostępnić dane osobowe (z uwzględnieniem użytkowników internetu)

 

3. Przetwarzanie danych kadrowych:

  • kandydaci do pracy - podstawy przetwarzania, obowiązek informacyjny
  • pracownicy – zakres uprawnień pracodawcy do dysponowania danymi pracownika
  • przechowywanie danych osobowych kandydatów do pracy, pracowników i byłych pracowników.
  • dozwolony zakres przetwarzania, testy kompetencyjne
  • obowiązek informacyjny wobec pracownika i jego rodziny,  monitoring pracownika (case study)
  • udostępnianie danych kadrowych – kiedy rzeczywiście ma miejsce i jak legalnie to zrobić?
  • kserokopie dokumentów a ochrona danych osobowych.
  • kontrole w obszarze HR – Inspekcja pracy, GIODO, kontrahenci,


4. Obowiązek rejestracji/aktualizacji baz danych:

  • Czym jest zbiór danych i jak go wyodrębnić?
  • jakie zbiory danych podlegają rejestracji?
  • jak wypełnić wniosek rejestracyjny (gdzie kryją się pułapki)
  • konsekwencje niezarejestrowania zbioru danych

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) – praktyka kontrolna:

  • kompetencje i zadania GIODO,
  • jak przygotować się do kontroli GIODO? (case study)
  • z praktyki Kancelarii jako pełnomocnika


5. Struktura ochrony danych osobowych – jak ją prawidłowo budować?

  • Administrator Bezpieczeństwa Informacji (ABI) – uprawnienia i odpowiedzialność
  • rola ABI - jak efektywnie wypełniać obowiązki, na co zwrócić szczególną uwagę?
  • problemy w pełnieniu funkcji ABI (case study)
  • co przyniesie nowelizacja?


6. Zasady przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego:

  • podstawy przekazywania danych osobowych za granice
  • standardowe klauzule umowne
  • wiążące reguły korporacyjne (BCR)
  • zgoda GIODO – jak skonstruować wniosek (case study)


7. Konsultacje

 

25 listopada 9.30-16.00

1. Dane osobowe w działaniach marketingowych:

  • podstawa przetwarzania, rola obowiązku informacyjnego, jakie zbiory podlegają rejestracji (case study)
  • jak legalnie pozyskać dane z sieci
  • sklepy internetowe, facebook i inne portale, formularze internetowe a ochrona danych
  • dane osobowe a usługa elektroniczna i ochrona baz danych
  • konkursy, loterie, programy lojalnościowe
  • prawa i obowiązki administratora  w kontekście przekształceń własnościowych (case study)


2. Bezpieczeństwo danych:

  • fizyczne środki ochrony danych osobowych – z doświadczenia Kancelarii
  • jak powinny być zabezpieczone systemy informatyczne
  • polityka bezpieczeństwa, instrukcja zarządzania i inne wymagane przez przepisy dokumenty – omówienie wzorcowej dokumentacji
  • dobre praktyki w zakresie ochrony informacji
  • zagrożenia związane z bezpieczeństwem danych, oraz najczęściej popełniane błędy w zabezpieczeniu przetwarzania danych (case study)


3. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) – praktyka kontrolna:

  • kompetencje GIODO
  • jak przygotować się do kontroli GIODO
  • z praktyki Kancelarii jako pełnomocnika


4. Odpowiedzialność prawna w wypadku naruszenia przepisów ustawy:

  • odpowiedzialność administracyjna
  • odpowiedzialność cywilna
  • odpowiedzialność dyscyplinarna
  • odpowiedzialność karna


5. Zmiany w prawie krajowym i europejskim (omówienie projektowanych zmian):

  • projekt nowelizacja ustawy i rozporządzenia wykonawczego,
  • projekt rozporządzenia UE zastępującego Dyrektywę
  • projekty regulacji dotyczących monitoringu wizyjnego
  • planowane zmiany w odniesieniu do rejestracji zbiorów danych
  • zadania i uprawnienia ABI w projekcie nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych oraz  rozporządzenia wykonawczego
  • nowe rygorystyczne obowiązki administratora danych
  • dane osobowe w internecie pod szczególną ochroną
  • zmiany w marketingu i rozszerzony obowiązek informacyjny,
  • przekazanie danych do kraju trzeciego według nowych zasad
  • nowe obowiązki administratora danych
  • odpowiedzialność za naruszenia. Kiedy administratorowi grozić będzie kara 100 000 000 Euro?


6. O czym trzeba wiedzieć:

  • wybrane orzeczenia
  • wywiady i stanowiska GIODO, przedstawicieli doktryny
  • z naszej praktyki
  • przykłady naruszeń


7. Konsultacje

Opinie o szkoleniach

Łukasz Prasołek

Ukończył z wyróżnieniem wydział prawa UW oraz studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Organizacji w SGH, w latach 2003-2006 pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy, specjalizujący się w praktycznych aspektach czasu pracy i czasu pracy kierowców, a w latach 2006-2015 pracownik Izby Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego. Od 1.1.2016 r. prowadzi własną działalność gospodarczą Nowoczesne Kadry Łukasz Prasołek.

Jest autorem książek: „Czas pracy kierowców. Procedury, rozliczenia, wzory” (Wyd. C.H. BECK, 5 wydań), „Rozliczanie czasu pracy. 100 kazusów” (INFOR 2011) „Dokumentacja czasu pracy” (Wyd. C.H. BECK, 2 wydania). Jest również współautorem komentarzy naukowych do ustaw o systemie ubezpieczeń społecznych, zasiłkowej, wypadkowej oraz o emeryturach i rentach z FUS, a także książek dotyczących różnych aspektów prawa pracy wydawanych w serii Pogotowie Kadrowe przez Wydawnictwo ODDK.

Jest również stałym współpracownikiem dzienników Rzeczpospolita i Gazeta Prawna oraz wielu innych wydawnictw branżowych skierowanych do działów kadr i płac oraz do firm transportowych.

Od 10 lat prowadzi szkolenia z czasu pracy, wynagrodzeń oraz różnych aspektów prawa pracy w orzecznictwie Sądu Najwyższego, jest również wykładowcą na kursach dla specjalistów ds. kadr i płac.

Konsultant szkolenia

Szybki kotakt

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager

tel. +48 (22) 266 08 47
fax: (22) 266 08 51

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna  Baryła-Rychert

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres szkoleniaeksperckie@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH NOWELIZACJA 2015

Termin szkolenia: 26 październik 2015 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby:
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

SZKOLENIA - PRAWO: zobacz najbliższe szkolenia

Wykonawca w branży deweloperskiej
25 kwiecień 2018 Warszawa
Konkretnie. Komunikatywnie. O umowach deweloperskich
Czyli jak wyceniać nieruchomości w związku z udzieleniem kredytu pod zabezpieczenie na nieruchomości
25 kwiecień 2018 Warszawa
Celem szkolenia jest omówienie zasad wyceny nieruchomości w związku z udzieleniem kredytu pod zabezpieczenie na nieruchomości. W trakcie szkolenia omówione zostaną konkretne wyceny oraz możliwe, popełniane błędy. Wyjaśnieniu podlegać będą również pytania i wątpliwości uczestników
PRAWIDŁOWY OPERAT SZACUNKOWY
9 maj 2018 - 10 maj 2018 Warszawa
Do udziału w warsztatach zapraszamy wszystkie osoby które na co dzień mają styczność z operatami szacunkowymi a w szczególności te które muszą wypowiedzieć się na temat sporządzonego operatu szacunkowego lub podjąć na jego podstawie dalsze decyzje. Są to pracownicy działów technicznych, nieruchomości, infrastruktury, prawnicy, pracownicy banków: analitycy kredytowi, pracownicy pionów sprzedaży, obsługi klienta.
10 maj 2018 - 11 maj 2018 Warszawa
Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności z zakresu planowania przestrzennego w procesie inwestycyjnym, poznają podstawowe zasady kształtowania polityki przestrzennej, zapoznają się z zagadnieniami dotyczącymi planowania miejscowego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania.
Stała i czasowa organizacja ruchu. Prawo teoria i praktyka
11 maj 2018 Warszawa
Poznaj m.in. projekty organizacji ruchu w systemie zarządzania ruchem na drogach, wymagania formalne i kwalifikację prawną projektów.
17 maj 2018 - 18 maj 2018 Warszawa
Celem szkolenia jest podniesienie wiedzy i kompetencji z zakresu prawa nieruchomości, ze szczególnym naciskiem na zagadnienia związane z badaniem stanu prawnego nieruchomości.
17 maj 2018 - 18 maj 2018 Warszawa
Zagadnienia cywilno i administracyjnoprawne Szkolenie poprowadzi dwóch uznanych ekspertów: r.pr. Piotr Zamroch i r.pr. Iwo Fisz
Jak prawidłowo stosować przepisy k.p.
21 maj 2018 - 22 maj 2018 Warszawa
W roku 2018 r działy kadr czekają zmiany wynikając z prezydenckiej nowelizacji kodeksu pracy oraz nowe obowiązki antykorupcyjne narzucone ustawą o jawności życia publicznego, ale ważniejsze jest przygotowanie firm na rewolucję dotyczącą akt pracowniczych, która jest planowana na 2019 r. Poza elektronizacją akt osobowych planowany jest także ich nowy układ i włączenie do teczek pracowników dokumentów związanych z czasem pracy, co będzie ogromnym przedsięwzięciem logistycznym dla działów HR.
Praktyczne i wszechstronne uregulowanie wszelkich zaszłości inwestycyjnych - Stan prawny 2018 rok
21 maj 2018 - 22 maj 2018 Warszawa
Szkolenie poprowadzi uznany ekspert Pan Dariusz Rystał, znany z aktywnego prowadzenia wykładów, ceniony za wysoki poziom przekazywanej wiedzy.
Inwestycje w pasie drogi publicznej. Prawo i praktyka
25 maj 2018 Warszawa
CZĘŚĆ I – Zagadnienia wstępne. Realizacja inwestycji w pasie drogowym.   (umowa z art. 16 ustawy o drogach publicznych, decyzje lokalizacyjne, MPZP, zajęcie pasa drogowego, projekty czasowej organizacji ruchu)              CZĘŚĆ II - Sposób i zasady prowadzenia procesu inwestycyjnego w pasie drogowym w trybie specustawy drogowej (decyzje ZRID, odwołania, skutki, zasady uzyskiwania, procedury).
UNIJNA REFORMA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
28 maj 2018 Warszawa
Celem szkolenia jest wskazanie zasad związanych z legalnym przetwarzaniem danych osobowych z uwzględnieniem różnych obszarów działalności administratorów danych (od spraw kadrowych po transfer danych do państwa trzeciego), ze szczególnym uwzględnieniem aspektu prawidłowego zabezpieczenia przetwarzanych danych. Prowadzący skupią się na praktycznych zagadnieniach z jakimi zetknęli się podczas swojej wieloletniej praktyki jako konsultanci prawni lub Administratorzy Bezpieczeństwa Informacji.
Praca z dokumentem
29 maj 2018 Warszawa
Szkolenie przeznaczone jest dla osób które w codziennej zawodowej pracy stykają się z odpisami ksiąg wieczystych i chciałyby nabyć umiejętności swobodnego posługiwania się odpisami, ugruntować wiedzę z zakresu przepisów i praktyki dotyczącej ksiąg wieczystych. Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie warsztatowej i opierać się będzie na pracy z dokumentem tj. na analizie konkretnych odpisów z ksiąg wieczystych i omawianiu problemów praktycznych.
7 czerwiec 2018 - 8 czerwiec 2018 Warszawa
Całokształt przepisów związanych z najmem i zarzadzaniem nieruchomościami: uregulowania prawne najmu, kluczowe zapisy, negocjacje umów i rozliczanie opłat eksploatacyjnych
OMÓWIENIE UNIJNEGO ROZPORZĄDZENIE RODO
8 czerwiec 2018 Warszawa
Wprowadzenie do porządku prawnego powyższych regulacji spowoduje konieczność przeprowadzenia stosownych działań przez każdego administratora danych osobowych oraz podmiotu przetwarzającego – procesora, w zakresie uaktualnienia dotychczasowych procedur ochrony danych osobowych, wykonania audytów bezpieczeństwa oraz operacji przetwarzania danych, jak również stworzenia zupełnie nowych instrumentów i narzędzi, które zagwarantują spełnienie wszystkich obowiązków wynikających z nowo obowiązujących aktów prawnych.
OD 18 KWIETNIA 2018 R.
8 czerwiec 2018 Warszawa
Od 18 kwietnia 2018 obowiązywało będzie składanie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień (JEDZ) w elektronicznej formie, w związku z tym zapraszamy na szkolenie, którego celem będzie przekazanie i usystematyzowanie wiedzy z zamówień publicznych w świetle elektronizacji.
11 czerwiec 2018 Warszawa
W trakcie szkolenia wykładowca opiera się na przykładach z praktyki oraz wspólnie z grupą rozwiązuje rzeczywiste/symulowane przypadki na podstawie dokonywanych zajęć pasa drogowego (czasowych).
Najnowsze trendy w orzecznictwie Sądu Najwyższego i Sądów administracyjnych
11 czerwiec 2018 Warszawa
Aktualne wiadomości z orzecznictwa bez wracania do podstaw!
13 czerwiec 2018 Warszawa
Celem szkolenia jest wyrobienie umiejętności poprawnego zawierania umów najmu, sporządzania aneksów, zabezpieczenia interesów wynajmującego pod kątem zniszczeń, niecelowych roszczeń o zwrot nakładów, zmiany przeznaczenia lokalu, dewastacji.
SYTUACJE PROBLEMATYCZNE | Aspekt prawny, ubezpieczeniowy oraz podatkowy – kompendium wiedzy dla praktyków
14 czerwiec 2018 Warszawa
Podczas szkolenia omówimy regulacje z zakresu zawierania umów cywilnoprawnych, z uwzględnieniem jednoczesnego zatrudnienia na podstawie różnych stosunków prawnych, kwestie związane z oskładkowaniem kilku umów. Na podstawie praktycznych przykładów rozwiązanych zostanie wiele problemów wynikających ze stosowania nowych przepisów dotyczących oskładkowania, minimalnego wynagrodzenia oraz minimalnej stawki godzinowej po zmianach przepisów w 2017 i od 2018 roku.
Istotne zmiany i kluczowe orzecznictwo
27 czerwiec 2018 Warszawa
Analiza i omówienie zmian wprowadzonych 1 września 2017r. w ustawie o gospodarce nieruchomościami oraz ich interpretacja na kanwie najnowszego orzecznictwa
Stałe i czasowe zmiany w organizacji ruchu w pasie drogi publicznej
4 październik 2018 - 5 październik 2018 Warszawa
W trakcie szkolenia wykładowca opiera się na przykładach z praktyki oraz wspólnie z grupą rozwiązuje rzeczywiste/symulowane przypadki na podstawie składanych dokumentacji projektów stałej i czasowej organizacji ruchu.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone