MANAGER DS.NAJMU I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI

IDEA SZKOLENIA

Podczas warsztatów zaprezentujemy uczestnikom całokształt przepisów związanych z najmem i zarządzaniem nieruchomościami. Szczegółowo omówimy problematykę negocjacji umów najmu, kluczowych zapisów umowy najmu komercyjnego, umowę na budowę, remont i przebudowę obiektu, przebieg procesu inwestycyjnego na nieruchomości, audyt, kontrolę stanu technicznego obiektu oraz windykację należności.

Warsztatowa forma szkolenia pozwoli na analizę rzeczywistych przykładów, wspólne rozwiązanie wątpliwości oraz wymianę doświadczeń, prezentację własnych doświadczeń, ich wyjaśnienie i rozwiązanie w inny sposób niż sami uczestnicy mogliby to zrobić. Otwarta forma szkolenia to również możliwość wymiany doświadczeń z przedstawicielami firm/ instytucji realizujących podobne projekty.

 

W programie m.in.:

  • Systematyzacja norm prawnych
  • Audyt nieruchomości
  • Proces inwestycyjny na nieruchomości
  • Umowa na budowę / remont / przebudowę obiektu
  • Kontrola stanu technicznego obiektu po oddaniu do użytkowania
  • Negocjacje umowy najmu
  • Charakterystyka kluczowych zapisów umowy najmu komercyjnego
  • Windykacja przedsądowa należności
  • Sądowa egzekucja świadczeń

Grupa docelowa:

Do udziału w warsztatach zapraszamy wszystkie osoby zajmujące się zarządzaniem nieruchomościami, najmem, przedstawicieli od strony najemców, właścicieli nieruchomości komercyjnych, osoby odpowiedzialne za kontrolę i utrzymanie obiektów magazynowych i przemysłowych. W szczególności są to specjaliści ds. rozwoju, zarządcy i administratorzy oraz pion administracyjny w firmach.

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA

1. Systematyzacja norm prawnych

  • Czym różni się regulacja administracyjnoprawna od cywilnoprawnej?
  • Czy Kodeks Cywilny jest kompleksową regulacją umowy najmu?
  • Jakie akty prawne poza Prawem Budowlanym regulują proces inwestycyjny?
  • Czym różni się umowa najmu od umowy dzierżawy?
  • Umowa najmu a umowa pre-lease

 

2. Audyt nieruchomości

  • Rejestry publiczne gromadzące dane dotyczące nieruchomości
  • Księgi wieczyste – weryfikacja stanu prawnego nieruchomości
  • Kataster nieruchomości – nie tylko położenie i wielkość działki
  • Akty planistyczne – co w przyszłości będzie można pobudować
  • Jakie najważniejsze czynniki ryzyka należy zidentyfikować przy obrocie nieruchomościami?
  • Umowa przedwstępna a ostateczna

 

3. Proces inwestycyjny na nieruchomości

  • Schemat procesu inwestycyjnego – formalności krok po kroku.
  • Przygotowujemy wniosek o pozwolenie na budowę.
  • Kiedy można przyśpieszyć formalności budowlane?
  • Postępowanie i wymogi w sprawach obiektów na zgłoszenie.
  • Obiekt gotowy, więc można go już użytkować?
  • Dokumentacja niezbędna do dokonania zmiany sposobu użytkowania.
  • Jakie koszty powinniśmy przewidzieć przygotowując inwestycje?

 

4. Umowa na budowę / remont / przebudowę obiektu

  • Umowa zlecenie czy umowa o dzieło – charakterystyka i różnice.
  • Elementy obligatoryjne umowy na budowę / remont / przebudowę obiektu
  • Jak zabezpieczyć prawidłowe wykonanie umowy?
  • Jak prawidłowo uregulować odbiór prac?
  • Wada istotna a wada nieistotna – wytyczne z orzecznictwa.
  • Odstąpienie od zawartej umowy – konsekwencje prawne oraz rozliczenia.
  • Jakich klauzul unikać w umowach o roboty budowlane oraz dobre praktyki.

 

5. Kontrola stanu technicznego obiektu po oddaniu do użytkowania

  • Obiekty budowlane objęte obowiązkiem okresowej kontroli.
  • Książka obiektu budowlanego i archiwizacja dokumentacji.
  • Uprawnienia organów nadzoru.

 

6. Negocjacje umowy najmu

  • Zabezpieczenie poufność przekazywanych danych.
  • Oznaczenie nieruchomości na mapach i planach.
  • Opis stanu technicznego lokalu wraz z przyłączami.
  • Dlaczego umowę najmu warto zawrzeć z datą pewną?
  • Kiedy i w jaki sposób powinno nastąpić wydanie przedmiotu najmu?

 

7. Charakterystyka kluczowych zapisów umowy najmu komercyjnego

  • Identyfikacja podmiotów zawierających umowę.
  • Pełnomocnictwa – kto może udzielać i w jakiej formie?
  • Zakres dopuszczalnej działalności najemcy.
  • Regulamin wewnętrzny częścią umowy – skuteczność zapisów umownych.
  • Zasady określania czynszu i możliwość jego waloryzacji.
  • W jakim najszerszym zakresie wynajmujący może wyłączyć swoją odpowiedzialność?
  • Kiedy będzie możliwe rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia?
  • Kary umowne jako element dyscyplinujący.
  • Czy poza karą umowną można dochodzić dodatkowego odszkodowania?
  • Jakie są najbardziej optymalne formy zabezpieczenia płatności?
  • Jak prawidłowo naliczać odsetki od nieterminowych płatności?
  • Czy wynajmujący może sobie zastrzec możliwość odcięcia mediów?
  • Specyfika tłumaczenia postanowień w umowach dwu- i wielojęzycznych.
  • Jakich klauzul unikać?
  • Jakie załączniki powinny znaleźć się w umowie najmu?

 

8. Windykacja przedsądowa należności

  • Monitoring wierzytelności (Hazard Analysis)
  • Jakie praktyki windykacyjne są na cenzurowanym?
  • Czy wezwanie do zapłaty jest konieczne?

 

9. Sądowa egzekucja świadczeń

  • Przedawnienie roszczeń
  • Specyfika postępowań sądowych
  • Czym różni się postępowanie nakazowe od upominawczego?
  • Jakimi dokumentami należy się legitymować, aby dochodzić płatności w postępowaniu nakazowym?
  • Jakie korzyści są w przypadku skierowania sprawy na drogę postępowania elektronicznego (EPU)?
  • Czym różni się tytuł egzekucyjny od tytułu wykonawczego?
  • Jakie koszty należy kalkulować przy dochodzeniu należności przed sądem?

 

Opinie o szkoleniach

Rafał Dybka

Członek Warszawskiej Izby Adwokackiej, partner zarządzający w Nieruchomości & Proces Budowlany Kancelaria Prawna z siedzibą w Warszawie, ekspert prawny Instytutu Prawa Budowlanego.

Specjalizuje się w prowadzeniu procesów inwestycji budowlanych, od fazy koncepcji aż do oddania gotowego obiektu. Reprezentuje przedsiębiorców oraz osoby fizyczne we wszelkich postępowaniach związanych z uzyskiwaniem dokumentacji na potrzeby realizacji obiektów budowlanych – postępowania planistyczne, postępowania środowiskowe, postępowania budowlane.

Konsultant szkolenia

Szybki kotakt

Monika Tarczyńska-Nowak

Project Manager

tel. +48 (22) 250 11 54
fax: (22) 266 08 51

m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres szkoleniaeksperckie@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

MANAGER DS.NAJMU I ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI

Termin szkolenia: 17 grudzień 2015 r. do 18 grudzień 2015 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby:
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

SZKOLENIA - LOGISTYKA, TRANSPORT, SPEDYCJA: zobacz najbliższe szkolenia

AKTUALNOŚCI I ZMIANY W PRZEPISACH CELNYCH W 2016 ROKU
5 czerwiec 2018 Warszawa
Szkolenie daje możliwość uzyskania wiedzy z zakresu obrotu towarowego z zagranicą oraz obrotu w UE. Oferuje bogaty i dostosowany do potrzeb uczestników program, umożliwiając im dyskusję merytoryczną i szersze skupienie się na tych kwestiach i zagadnieniach, które są dla nich szczególnie istotne oraz analizie przypadków.
11 czerwiec 2018 - 12 czerwiec 2018 Warszawa
Celem szkolenia jest przedstawienie średnio zaawansowanych funkcji Microsoft Excel 2016 oraz sposobów ich praktycznego wykorzystania.
Reklamacja szkód w międzynarodowych prawie przewozowym
25 czerwiec 2018 Warszawa
Celem szkolenia jest dostarczyć wiedzę oraz uporządkować już nabytą wiedzę odnośnie transportu drogowego towarów, wskazać obowiązki i prawa stron umowy przewozu, pokazać jak to robić prawidłowo i bezpiecznie, a w przypadku szkody jak należy się zachować aby proces reklamacyjny przebiegł prawidłowo i sprawnie a przede wszystkim skutecznie. Nauczymy też jak odpierać nieuzasadnione roszczenia.
OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW PRZEWOZU W TRANSPORCIE I MAGAZYNIE
28 czerwiec 2018 Warszawa
ADR  kojarzy się głównie z przewozem towarów niebezpiecznych. Natomiast nie wszyscy wiedzą, że przepisom podlegają także pakujący, rozładowujący bądź dokonujący załadunku pojazdów z takimi towarami. Jakie zagrożenia stwarzają towary niebezpieczne, czy można i jak ograniczyć koszty ich transportu, jakie są obowiązki przedsiębiorców i pracowników – na te pytania znajdą odpowiedź uczestnicy szkolenia.
Szkolenie dla spedytorów i logistyków
16 lipiec 2018 Warszawa
Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy oraz zapoznanie uczestników z niuansami prawnymi dotyczącymi transportu i spedycji tak, by zminimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, przygotowywaniu przewozu lub składaniu reklamacji.
Gospodarka magazynowa dla praktyków biznesu
19 lipiec 2018 - 20 lipiec 2018 Warszawa
W jakim celu firmy utrzymują magazyny? Jakie są podstawowe rodzaje i zadania systemów magazynowych w organizacjach biznesowych? Jakie są koszty i jak obliczyć efektywność Na te i wiele innych pytań odpowie ekspert, dr Bogdan Kroker.
26 lipiec 2018 - 27 lipiec 2018 Warszawa
Szkolenie będzie bazowało na symulacjach rzeczywistych negocjacji. Uczestnicy będą poznawali konkretne narzędzia negocjacyjne, będą wykorzystywać je na realnych przypadkach zawodowych. Już w trakcie zajęć będą w stanie poznać sprawczość poznanych metod, technik w całym procesie negocjacyjnym. Sposób pracy (metodologia) pozwoli również na wzbudzeni.
13 sierpień 2018 Warszawa
Celem szkolenia jest dostarczyć oraz uporządkować już nabytą wiedzę odnośnie transportu morskiego towarów, wskazać obowiązki i prawa stron umowy. Wyjaśnimy wiele specyficznych pojęć występujących wyłącznie w transporcie morskim (min. rola i odpowiedzialność osoby określonej mianem „shipper”). Omówimy obieg dokumentów a przede wszystkim rolę konosamentu (Bill of lading).
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone