ABI I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH ORAZ INFORMACJI W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

IDEA SZKOLENIA

Szkolenie ma za zadanie zapoznać uczestników z zagadnieniami dotyczącym problematyki prawnej i organizacyjnej bezpieczeństwa informacji. Uczestnik zapozna się w wymogami prawnymi i organizacyjno-technicznymi dotyczącymi bezpieczeństwa informacji w tym z ochroną danych osobowych.

Uczestnicy nauczą się tworzyć dokumenty związane z bezpieczeństwem danych osobowych i informacji.

Podczas naszego Szkolenia zapoznamy Państwa z wymogami ustawy o informatyzacji i aktach wykonawczych oraz ustawy o ochronie danych osobowych i normach ISO z rodziny 27000.

W programie m.in.

  • Rodzaje informacji chronionych (dane osobowe, informacje niejawne, tajemnica zawodowa, tajemnica przedsiębiorcy),
  • Przepisami regulujące ww. tajemnice,
  • Tajemnica a informacja publiczna,
  • Środki organizacyjno-techniczne w zabezpieczaniu informacji,
  • Zastosowanie norm ISO z rodziny 27000 przy ochronie informacji,
  • Dokumentacja wymagana w ochronie danych osobowych i ochronie informacji.

Na szkolenie zapraszamy:
Osoby zajmujące się bezpieczeństwem informacji w jednostkach administracji publicznej, Administratorów Bezpieczeństwa Informacji;

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA

13 czerwca - 10.00 – 16.00

1.Omówienie aktów prawnych dotyczących bezpieczeństwa informacji.

2.Ochrona danych osobowych.

3.Ochrona informacji niejawnych.

4.Ustawa o informatyzacji i akty wykonawcze do niej.

5.Instrukcja kancelaryjna i EZD.

6.Wymogi stawiane w § 20 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.

7.Rodzina norm ISO 27000 a ochrona informacji:

  • PN ISO 27000
  • PN ISO 27001
  • PN ISO 17799 [27002]
  • PN ISO 27005

8.System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.

9.ADO, ABI, ASI, pełnomocnik do spraw bezpieczeństwa i inni,

10.Omówienie wybranych definicji zarządzaniem SZBI, wprowadzanie BI.

11.Przegląd (remanent), wdrożenie, audyt, planowanie, bezpieczeństwa informacji.

12.Środki bezpieczeństwa w ochronie informacji:

  • Dokumentacja bezpieczeństwa informacji:
    • polityka bezpieczeństwa informacji (PBI)
    • polityka bezpieczeństwa danych osobowych (PBDO),
    • instrukcja zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych (IZSI),
    • instrukcja postepowania w przypadku naruszenia bezpieczeństwa informacji.
    • procedury bezpieczeństwa i instrukcje w zakresie bezpieczeństwa informacji.
  • Zabezpieczenia fizyczne.
  • Zabezpieczenia techniczne.

 

13.Rejestracja zbiorów danych osobowych.

14.Umowa powierzenia danych osobowych.

15.Konsultacje, pytania, case study.

14 czerwca 10.00 – 16.00


1.Tworzenie polityki bezpieczeństwa danych osobowych (ćwiczenie w grupach),

2.Tworzenie instrukcji systemu informatycznego służącego do przetwarzania danych osobowych (ćwiczenie w grupach),

3.Rejestracja zbiorów danych osobowych w GIODO.

4.Procedury:

  • postępowania w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych,
  • tworzenia kopii bezpieczeństwa,
  • inne wybrane procedury,

5.Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych.


Dla jednostek opłacających szkolenie ze środków publicznych stawka VAT jest ZW z VAT.

Opinie o szkoleniach

Rafał Osajda

Doradca, konsultant i szkoleniowiec z ponad 10 letnią praktyką. Współwłaściciel Uslugiabi.pl. Współpracuje z w zakresie ochrony danych osobowych z „RM COMPLIANCE GROUP”. Doradza firmom i jednostkom administracji publicznej m.in. z zakresu informatyzacji urzędów, ochrony informacji (m.in. tworzenie polityk bezpieczeństwa, instrukcji ZSI i procedur, zgłaszania wniosków do GIODO), dostępu do informacji publicznej (m.in. doradztwo w tworzeniu BIP, zarządzanie stronami jednostek), elektronicznego obiegu dokumentów (EZD, instrukcja kancelaryjna, archiwizacja). Jest autorem łącznie ponad 200: polityk bezpieczeństwa informacji (PBI) i danych osobowych (PBDO) oraz instrukcji zarządzania system informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych (IZSI). Jak też autorem licznych instrukcji i procedur związanych z ochroną informacji i danych osobowych i informacji. Pełnił i pełni funkcje administratora bezpieczeństwa informacji w ponad 30 urzędach i firmach (outsourcing). Wdrażał liczne PBI, PBDO i IZSI oraz SZBI. Posiada znajomość norm ISO z rodziny 27000.

W zakresie szkoleń specjalizuje się w tematach związanych z informatyzacją administracji publicznej, podpisu elektronicznego, epodatków, bezpieczeństwa informacji, ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej. Posiada znajomość zarówno teoretyczną jak i praktyczną przedstawianych przez siebie tematów. Znakomity trener, wysoko oceniany przez uczestników szkoleń. Dzięki swojemu wykształceniu i doświadczeniu posiada dogłębną wiedzę z zakresu prawa i informatyki. Prowadzone przez niego szkolenia są prowadzone w sposób przystępny dla uczestnika, zarówno w temacie dotyczących zagadnień prawniczych jak i informatycznych co stanowi o wyjątkowości prowadzonych przez tego trenera szkoleń. Jest autorem szeregu opracowań i programów szkoleniowych realizowanych przez liczne firmy szkoleniowe.

Autor publikacji związany m.in. z tematem ochrony danych osobowych, informatyzacji urzędów (m.in. ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ePUAP, doręczanie dokumentów drogą elektroniczną – K.p.a. i OP), dostępu do informacji publicznej, podpisu elektronicznego, instrukcji kancelaryjnej.

Konsultant szkolenia

Szybki kotakt

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager

tel. +48 (22) 266 08 47
fax: (22) 266 08 51

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna  Baryła-Rychert

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres szkoleniaeksperckie@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

ABI I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH ORAZ INFORMACJI W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

Termin szkolenia: 13 czerwiec 2016 r. do 14 czerwiec 2016 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby:
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

SZKOLENIA - PRAWO: zobacz najbliższe szkolenia

Praca z dokumentem
29 maj 2018 Warszawa
Szkolenie przeznaczone jest dla osób które w codziennej zawodowej pracy stykają się z odpisami ksiąg wieczystych i chciałyby nabyć umiejętności swobodnego posługiwania się odpisami, ugruntować wiedzę z zakresu przepisów i praktyki dotyczącej ksiąg wieczystych. Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie warsztatowej i opierać się będzie na pracy z dokumentem tj. na analizie konkretnych odpisów z ksiąg wieczystych i omawianiu problemów praktycznych.
OMÓWIENIE UNIJNEGO ROZPORZĄDZENIE RODO
8 czerwiec 2018 Warszawa
Wprowadzenie do porządku prawnego powyższych regulacji spowoduje konieczność przeprowadzenia stosownych działań przez każdego administratora danych osobowych oraz podmiotu przetwarzającego – procesora, w zakresie uaktualnienia dotychczasowych procedur ochrony danych osobowych, wykonania audytów bezpieczeństwa oraz operacji przetwarzania danych, jak również stworzenia zupełnie nowych instrumentów i narzędzi, które zagwarantują spełnienie wszystkich obowiązków wynikających z nowo obowiązujących aktów prawnych.
OD 18 KWIETNIA 2018 R.
8 czerwiec 2018 Warszawa
Od 18 kwietnia 2018 obowiązywało będzie składanie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień (JEDZ) w elektronicznej formie, w związku z tym zapraszamy na szkolenie, którego celem będzie przekazanie i usystematyzowanie wiedzy z zamówień publicznych w świetle elektronizacji.
11 czerwiec 2018 Warszawa
W trakcie szkolenia wykładowca opiera się na przykładach z praktyki oraz wspólnie z grupą rozwiązuje rzeczywiste/symulowane przypadki na podstawie dokonywanych zajęć pasa drogowego (czasowych).
Najnowsze trendy w orzecznictwie Sądu Najwyższego i Sądów administracyjnych
11 czerwiec 2018 Warszawa
Aktualne wiadomości z orzecznictwa bez wracania do podstaw!
Stan prawny 2018r.
11 czerwiec 2018 - 12 czerwiec 2018 Warszawa
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniu, które poprowadzi uznany ekspert Pan Dariusz Rystał, znany z aktywnego prowadzenia wykładów, ceniony za wysoki poziom przekazywanej wiedzy, zaangażowanie i umiejętność skupienia uwagi słuchaczy na istotnych dla nich zagadnieniach.
SYTUACJE PROBLEMATYCZNE | Aspekt prawny, ubezpieczeniowy oraz podatkowy – kompendium wiedzy dla praktyków
14 czerwiec 2018 Warszawa
Podczas szkolenia omówimy regulacje z zakresu zawierania umów cywilnoprawnych, z uwzględnieniem jednoczesnego zatrudnienia na podstawie różnych stosunków prawnych, kwestie związane z oskładkowaniem kilku umów. Na podstawie praktycznych przykładów rozwiązanych zostanie wiele problemów wynikających ze stosowania nowych przepisów dotyczących oskładkowania, minimalnego wynagrodzenia oraz minimalnej stawki godzinowej po zmianach przepisów w 2017 i od 2018 roku.
Najlepsze praktyki – najnowsze trendy w orzecznictwie Sądu Najwyższego – SYTUACJE PROBLEMATYCZNE
21 czerwiec 2018 Warszawa
Wydawać by się mogło, że zwalnianie pracowników to jedna z najprostszych czynności wykonywanych przez działy HR, ale niestety wielość procesów sądowych toczących się na tym tle wskazuje na skomplikowanie tej problematyki. Również w orzecznictwie Sądu Najwyższego jest o ciągle jeden z głównych tematów i nadal się okazuje, że pojawiają się coraz to nowe zagadnienia wcześniej nie rozpoznawane, jak określenie przyszłej przyczyny wypowiedzenia, wystawienie pracownika na próbę przez wręczenie mu łapówki przez podstawioną osobę, czy zasady dezaktualizacji przyczyny wypowiedzenia w przypadku długiej choroby
25 czerwiec 2018 - 26 czerwiec 2018 Warszawa
Całokształt przepisów związanych z najmem i zarzadzaniem nieruchomościami: uregulowania prawne najmu, kluczowe zapisy, negocjacje umów i rozliczanie opłat eksploatacyjnych
Istotne zmiany i kluczowe orzecznictwo
27 czerwiec 2018 Warszawa
Analiza i omówienie zmian wprowadzonych 1 września 2017r. w ustawie o gospodarce nieruchomościami oraz ich interpretacja na kanwie najnowszego orzecznictwa
5 lipiec 2018 - 6 lipiec 2018 Warszawa
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z ZARZĄDZANIEM całym cyklem życia projektu inwestycyjnego od hasła „czy na pewno mam pomysł?” lub pytania „Brakuje nam przestrzeni do dalszego rozwoju” do rozpoczęcia eksploatacji obiektu.
24 lipiec 2018 Warszawa
Celem szkolenia jest wyrobienie umiejętności poprawnego zawierania umów najmu, sporządzania aneksów, zabezpieczenia interesów wynajmującego pod kątem zniszczeń, niecelowych roszczeń o zwrot nakładów, zmiany przeznaczenia lokalu, dewastacji.
REKLAMACJA, RĘKOJMIA, GWARANCJA - aspekty prawne
31 lipiec 2018 Warszawa
Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie swoich roszczeń przed sądem w przyszłości. I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów w firmie przygotowane zostało nasze szkolenie.
11 wrzesień 2018 Warszawa
Coraz częstszym problemem firm zaangażowanych w proces budowlany jest niewłaściwa konstrukcja umów o roboty budowlane oraz błędna interpretacja zapisów. Przykładów nieprawidłowości jest wiele, dlatego też zanim zdecydują się Państwo, komu powierzyć inwestycje, warto wiedzieć jak należycie skonstruować umowę która będzie bezpieczna dla Państwa interesów.
PRAWIDŁOWY OPERAT SZACUNKOWY
11 wrzesień 2018 - 12 wrzesień 2018 Warszawa
Do udziału w warsztatach zapraszamy wszystkie osoby które na co dzień mają styczność z operatami szacunkowymi a w szczególności te które muszą wypowiedzieć się na temat sporządzonego operatu szacunkowego lub podjąć na jego podstawie dalsze decyzje. Są to pracownicy działów technicznych, nieruchomości, infrastruktury, prawnicy, pracownicy banków: analitycy kredytowi, pracownicy pionów sprzedaży, obsługi klienta.
Stała i czasowa organizacja ruchu. Prawo teoria i praktyka
20 wrzesień 2018 Warszawa
Poznaj m.in. projekty organizacji ruchu w systemie zarządzania ruchem na drogach, wymagania formalne i kwalifikację prawną projektów.
Stałe i czasowe zmiany w organizacji ruchu w pasie drogi publicznej
4 październik 2018 - 5 październik 2018 Warszawa
W trakcie szkolenia wykładowca opiera się na przykładach z praktyki oraz wspólnie z grupą rozwiązuje rzeczywiste/symulowane przypadki na podstawie składanych dokumentacji projektów stałej i czasowej organizacji ruchu.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone