Konsument jako strona umów w energetyce

Szkolenia - energetyka, inwestycje onlineotwartezamkniete

Prawa konsumenta zmiany – przedsiębiorstwo obrotu i konsument jako strony umów zawieranych na rynku energii i paliw gazowych z uwzględnieniem wzmocnienia pozycji konsumenta najnowszymi regulacjami prawa energetycznego oraz ustawy o prawach konsumenta. Wybrane i najnowsze regulacje. Przegląd najnowszego orzecznictwa Prezesa URE, SOKiK, SN oraz sądów cywilnych.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniu (prawa konsumenta szkolenie) które poprowadzi uznany ekspert – praktyk Sędzia Sądu Apelacyjnego w Szczecinie, znany i ceniony za wysoki poziom przekazywanej wiedzy, zaangażowanie i umiejętność skupienia uwagi słuchaczy na istotnych dla nich zagadnieniach (prawa konsumenta zmiany).

Grupa docelowa:
Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • zarządy przedsiębiorstw
  • pracowników biur obsługi klienta
  • radców prawnych
  • pracowników dep. Ds. regulacji
  • pracowników działów umów i rozliczeń
  • kontrolerów wewnętrznych
  • zarządzających ryzykiem
  • osoby zawierające umowy
  • Dyrektorów, Managerów, Specjalistów ds. umów, kontraktów
  • pracowników działów sprzedaży i marketingu
  • energetyków, pracowników działów technicznych

Dla osób chcących poznać prawa konsumenta szkolenie to będzie idealnym wyborem!

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniu (prawa konsumenta szkolenie) które poprowadzi uznany ekspert – praktyk Sędzia Sądu Apelacyjnego w Szczecinie, znany i ceniony za wysoki poziom przekazywanej wiedzy, zaangażowanie i umiejętność skupienia uwagi słuchaczy na istotnych dla nich zagadnieniach (prawa konsumenta zmiany).

Grupa docelowa:
Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • zarządy przedsiębiorstw
  • pracowników biur obsługi klienta
  • radców prawnych
  • pracowników dep. Ds. regulacji
  • pracowników działów umów i rozliczeń
  • kontrolerów wewnętrznych
  • zarządzających ryzykiem
  • osoby zawierające umowy
  • Dyrektorów, Managerów, Specjalistów ds. umów, kontraktów
  • pracowników działów sprzedaży i marketingu
  • energetyków, pracowników działów technicznych

Dla osób chcących poznać prawa konsumenta szkolenie to będzie idealnym wyborem!

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1.Wiadomości wprowadzające

2. Różnorodność rozumienia pojęcia przedsiębiorcy w regulacjach prawa cywilnego, gospodarczego oraz energetycznego

3. Umiejętność właściwego odczytywania i posługiwania się różnorodnymi rejestrami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej

  • wskazanie podstawowych rejestrów oraz techniki ich właściwego odczytywania
  • analiza zapisów mających podstawowe znaczenie przy zawieraniu i realizowaniu umów z przedsiębiorcami

4. Zagrożenia związane z niewłaściwym rozumieniem i praktycznym odniesieniem do problematyki reprezentacji oraz przedstawicielstwa przedsiębiorcy

  • zapisy umowne odnoszące się do reprezentacji oraz przedstawicielstwa
  • techniki właściwego sprawdzania osób uprawnionych do zawierania kontraktów handlowych

5. Problematyka zawierania umów z instytucjami państwowymi, samorządowymi ( szpitalami, szkołami)

  • spółdzielniami
  • wspólnotami mieszkaniowymi
  • parafiami

6. Analiza aktualnych zapisów prawa energetycznego pod kątem zawierania i realizowania umów z przedsiębiorcami

  • umowa sprzedaży a umowa kompleksowa
  • wzajemny stosunek pomiędzy regulacjami prawa energetycznego, a prawa cywilnego w zakresie umów

7. Technika prawidłowego wykorzystywania przez przedsiębiorstwo energetyczne:

  • wzorów umów, regulaminów, ogólnych warunków umów
  • umiejętność wprowadzania zmian do już zawartych i realizowanych umów
  • znaczenie i obowiązywanie dla stron umowy Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej
  • zmiana zapisów instrukcji i jej skuteczność w stosunku do stron umowy dystrybucyjnej kompleksowej, sprzedaży zawieranej z przedsiębiorcą

8. Zagadnienia związane z ustaniem umowy, umiejętność ich właściwego zastosowania

  • omówienie przypadków, w których następuje wygaśnięcie umowy, jej rozwiązanie oraz odstąpieniem od niej
  • najczęściej popełniane przez przedsiębiorstwo energetyczne błędy w związane z wypowiadaniem umów
  • problematyka związana z ustaniem skutków prawnych umów zawartych zarówno przez przedsiębiorstwo obrotu jak i dystrybucji

9. Przygotowywanie prawnych sposobów zabezpieczenia realizacji warunków umowy przez odbiorcę
( przedsiębiorcę) w sposób maksymalnie gwarantujący skuteczność ewentualnej windykacji należności:

  • argumentacja przemawiająca za możliwością ich stosowania przez przedsiębiorstwo energetyczne (ewentualne zarzuty ze strony Prezesa URE oraz UOKiK)

10. Ramy czasowe zawierania umów zabezpieczających

  • określenie najlepszego oraz końcowego momentu uzyskania zabezpieczenia

11. Umiejętność stosowania właściwych form zabezpieczenia

  • przy wykorzystaniu współpracy z dłużnikiem (osobami trzecimi)
  • bez zgody dłużnika ( sposób przymusowy)

12. Znaczenie doboru odpowiedniego sposobu zabezpieczenia do konkretnej umowy handlowej w sposób maksymalnie zabezpieczający interes wierzyciela oraz najmniej uciążliwy dla odbiorcy

  • umiejętność negocjowania właściwego sposobu zabezpieczenia z klientem kluczowym (strategicznym)
  • stosowanie zabezpieczeń z klientami masowymi

13. Praktyczne aspekty związane z wprowadzeniem i stosowaniem procedury zmiany sprzedawcy

  • analiza zapisów dyrektyw, ustawy Prawo energetyczne i rozporządzeń wykonawczych
  • obowiązki w tym zakresie nałożone na sprzedawcę (nowego i dotychczasowego) oraz operatora systemu dystrybucyjnego
  • problematyka właściwych pełnomocnictw udzielanych nowemu sprzedawcy przez odbiorcę
  • złożoność relacji zachodzących pomiędzy „starym a nowym” sprzedawcą
  • najczęstsze problemy pojawiające się pomiędzy przedsiębiorstwem obrotu i dystrybucji przy realizacji procesu zmiany sprzedawcy

14. Istotne znaczenie dla właściwej współpracy przedsiębiorstwa obrotu i dystrybucji stosowania regulacji nielegalnego poboru energii i paliw gazowych

  • zasady interpretacji nielegalnego poboru
  • analiza praktycznych przypadków, będących na pograniczu kontynuacji umowy a nielegalnego poboru
  • analiza przypadków mogących rodzić konflikt interesów pomiędzy obrotem a dystrybucją

15. Niebezpieczeństwa i zagrożenia dla przedsiębiorstwa obrotu związane z nieuzasadnionym wstrzymaniem przedsiębiorcy dostaw :

  • z własnej inicjatywy przedsiębiorstwa dystrybucyjnego
  • na zlecenie sprzedawcy
  • obligatoryjne i fakultatywne wstrzymywanie dokonywane przez przedsiębiorstwo dystrybucji
  • wzajemne relacje pomiędzy obrotem i dystrybucją na tle realizowania polecenia wstrzymania dostaw paliw gazowych, energii ( jej wznowienia), propozycje ich właściwego ułożenia
  • techniki właściwego postępowania przed podjęciem decyzji o wtrzymaniu dostaw w przypadku braku płatności przez odbiorcę zaległych i bieżących należności
  • żądania odszkodowawcze przedsiębiorców kierowane do przedsiębiorstwa obrotu związane z nieuzasadnionym wg nich wstrzymaniem dostaw , zasady postepowania przedsiębiorstwa obrotu
  • praktyka orzecznicza Prezesa URE i SOKiK odnosząca się do nieuzasadnionego wstrzymania dostaw

16. Właściwe prowadzenie i przestrzeganie przez przedsiębiorstwo obrotu nowych regulacji postępowania reklamacyjnego w zakresie obejmującym:

  • reklamację dotyczącą dostarczania paliw gazowych lub energii
  • reklamację na wstrzymanie dostarczania paliw gazowych lub energii,
  • problematyka właściwego i prawnie skutecznego doręczania przedsiębiorcy korespondencji ( w tym doręczania za pośrednictwem poczty elektronicznej, sms, faksu)

1.Wiadomości wprowadzające

2. Różnorodność rozumienia pojęcia przedsiębiorcy w regulacjach prawa cywilnego, gospodarczego oraz energetycznego

3. Umiejętność właściwego odczytywania i posługiwania się różnorodnymi rejestrami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej

  • wskazanie podstawowych rejestrów oraz techniki ich właściwego odczytywania
  • analiza zapisów mających podstawowe znaczenie przy zawieraniu i realizowaniu umów z przedsiębiorcami

4. Zagrożenia związane z niewłaściwym rozumieniem i praktycznym odniesieniem do problematyki reprezentacji oraz przedstawicielstwa przedsiębiorcy

  • zapisy umowne odnoszące się do reprezentacji oraz przedstawicielstwa
  • techniki właściwego sprawdzania osób uprawnionych do zawierania kontraktów handlowych

5. Problematyka zawierania umów z instytucjami państwowymi, samorządowymi ( szpitalami, szkołami)

  • spółdzielniami
  • wspólnotami mieszkaniowymi
  • parafiami

6. Analiza aktualnych zapisów prawa energetycznego pod kątem zawierania i realizowania umów z przedsiębiorcami

  • umowa sprzedaży a umowa kompleksowa
  • wzajemny stosunek pomiędzy regulacjami prawa energetycznego, a prawa cywilnego w zakresie umów

7. Technika prawidłowego wykorzystywania przez przedsiębiorstwo energetyczne:

  • wzorów umów, regulaminów, ogólnych warunków umów
  • umiejętność wprowadzania zmian do już zawartych i realizowanych umów
  • znaczenie i obowiązywanie dla stron umowy Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej
  • zmiana zapisów instrukcji i jej skuteczność w stosunku do stron umowy dystrybucyjnej kompleksowej, sprzedaży zawieranej z przedsiębiorcą

8. Zagadnienia związane z ustaniem umowy, umiejętność ich właściwego zastosowania

  • omówienie przypadków, w których następuje wygaśnięcie umowy, jej rozwiązanie oraz odstąpieniem od niej
  • najczęściej popełniane przez przedsiębiorstwo energetyczne błędy w związane z wypowiadaniem umów
  • problematyka związana z ustaniem skutków prawnych umów zawartych zarówno przez przedsiębiorstwo obrotu jak i dystrybucji

9. Przygotowywanie prawnych sposobów zabezpieczenia realizacji warunków umowy przez odbiorcę
( przedsiębiorcę) w sposób maksymalnie gwarantujący skuteczność ewentualnej windykacji należności:

  • argumentacja przemawiająca za możliwością ich stosowania przez przedsiębiorstwo energetyczne (ewentualne zarzuty ze strony Prezesa URE oraz UOKiK)

10. Ramy czasowe zawierania umów zabezpieczających

  • określenie najlepszego oraz końcowego momentu uzyskania zabezpieczenia

11. Umiejętność stosowania właściwych form zabezpieczenia

  • przy wykorzystaniu współpracy z dłużnikiem (osobami trzecimi)
  • bez zgody dłużnika ( sposób przymusowy)

12. Znaczenie doboru odpowiedniego sposobu zabezpieczenia do konkretnej umowy handlowej w sposób maksymalnie zabezpieczający interes wierzyciela oraz najmniej uciążliwy dla odbiorcy

  • umiejętność negocjowania właściwego sposobu zabezpieczenia z klientem kluczowym (strategicznym)
  • stosowanie zabezpieczeń z klientami masowymi

13. Praktyczne aspekty związane z wprowadzeniem i stosowaniem procedury zmiany sprzedawcy

  • analiza zapisów dyrektyw, ustawy Prawo energetyczne i rozporządzeń wykonawczych
  • obowiązki w tym zakresie nałożone na sprzedawcę (nowego i dotychczasowego) oraz operatora systemu dystrybucyjnego
  • problematyka właściwych pełnomocnictw udzielanych nowemu sprzedawcy przez odbiorcę
  • złożoność relacji zachodzących pomiędzy „starym a nowym” sprzedawcą
  • najczęstsze problemy pojawiające się pomiędzy przedsiębiorstwem obrotu i dystrybucji przy realizacji procesu zmiany sprzedawcy

14. Istotne znaczenie dla właściwej współpracy przedsiębiorstwa obrotu i dystrybucji stosowania regulacji nielegalnego poboru energii i paliw gazowych

  • zasady interpretacji nielegalnego poboru
  • analiza praktycznych przypadków, będących na pograniczu kontynuacji umowy a nielegalnego poboru
  • analiza przypadków mogących rodzić konflikt interesów pomiędzy obrotem a dystrybucją

15. Niebezpieczeństwa i zagrożenia dla przedsiębiorstwa obrotu związane z nieuzasadnionym wstrzymaniem przedsiębiorcy dostaw :

  • z własnej inicjatywy przedsiębiorstwa dystrybucyjnego
  • na zlecenie sprzedawcy
  • obligatoryjne i fakultatywne wstrzymywanie dokonywane przez przedsiębiorstwo dystrybucji
  • wzajemne relacje pomiędzy obrotem i dystrybucją na tle realizowania polecenia wstrzymania dostaw paliw gazowych, energii ( jej wznowienia), propozycje ich właściwego ułożenia
  • techniki właściwego postępowania przed podjęciem decyzji o wtrzymaniu dostaw w przypadku braku płatności przez odbiorcę zaległych i bieżących należności
  • żądania odszkodowawcze przedsiębiorców kierowane do przedsiębiorstwa obrotu związane z nieuzasadnionym wg nich wstrzymaniem dostaw , zasady postepowania przedsiębiorstwa obrotu
  • praktyka orzecznicza Prezesa URE i SOKiK odnosząca się do nieuzasadnionego wstrzymania dostaw

16. Właściwe prowadzenie i przestrzeganie przez przedsiębiorstwo obrotu nowych regulacji postępowania reklamacyjnego w zakresie obejmującym:

  • reklamację dotyczącą dostarczania paliw gazowych lub energii
  • reklamację na wstrzymanie dostarczania paliw gazowych lub energii,
  • problematyka właściwego i prawnie skutecznego doręczania przedsiębiorcy korespondencji ( w tym doręczania za pośrednictwem poczty elektronicznej, sms, faksu)

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - energetyka, inwestycje

Jak prawidłowo prowadzić elektroniczny dziennik budowy zgodnie ze znowelizowanymi przepisami prawa budowlanego i rozporządzeniem MRiT w sprawie dziennika budowy oraz systemu Elektroniczny Dziennik Budowy z dnia 22 grudnia 2022 (Dz.U. 2023 poz. 45)

2024-04-09
09 kwietnia 2024
2024-04-09
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Prowadzący szkolenie:mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym. Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.

2024-04-15
15 kwietnia 2024
2024-04-15
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Warsztatowa forma szkolenia pozwoli na analizę rzeczywistych przykładów, wspólne rozwiązanie wątpliwości oraz wymianę doświadczeń. Otwarta forma szkolenia to również możliwość wymiany doświadczeń z przedstawicielami firm/ instytucji realizujących podobne projekty.

2024-04-17
17 kwietnia 2024
2024-04-17
Warszawa Warszawa
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.